Saturday, July 07, 2012

PARK JI SUNG PINDAH KE QPR


 
QPR kini dikhabarkan bakal membeli pemain Manchester United, Park Ji-sung sebaik semua urusan selesai. Selepas kertas kerja selesai, Pemain yang berasal dari Korea Selatan ini akan berpindah ke Loftus Road dengan pembayaran £ 2 juta.

Park Ji-Sung telah memenangi empat gelaran Premier League dan Champions League di Amerika, beliau juga difahamkan telah terpengaruh untuk menyertai pasukan QPR kerana impian QPR.
Beliau yang kini berusia 31 tahun telah menjadi salah satu pemain yang paling dipercayai oleh Sir Alex Ferguson selepas menyertai kelab itu pada musim panas 2005.
Park Ji-Sung memulakan kerjaya dalam bidang bola sepak dengan pasukan Jepun, Kyoto Purple Sanga semasa berusia 18 tahun .
Kejayaan ini telah membawa beliau ke PSV Eindhoven, di mana beliau bermain selama tiga tahun sebelum menyertai Manchester United dengan bayaran £ 4 juta.
Pembelian Park Ji-Sung itu terjadi selepas Manchester United meminjamkan pertahanan Fabio QPR untuk tempoh musim yang akan datang.
Park Ji-Sung akan menjadi berguna kepada Rangers pada awal musim ini, kerana kapten tengah dan pemain tengah, Joey Barton digantung selama 12 perlawanan selepas dibuang padang dalam perlawanan akhir musim lalu.


Sumber: http://hangat.my/2012/07/07/park-ji-sung-bakal-meninggalkan-manchester-united-ke-qpr-pada-2-juta/#ixzz1zw56kgdO

No comments:

Post a Comment